کد ِکج شدَنِ تَصآویر

.
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزار حرف نگفته

...ما همیشه عاشق آدمهای شگفت انگیز و با شکوه هستیم. هزار حرف داریم برای شان. اما وقتی در برابرشان قرار می گیریم ، انگار قفل بر زبان مان می زنند. اختیار از ما سلب می شود، سکوت می کنیم و غرق در حضور آنان،مست می شویم و درست زمانی که می روند یادمان می آید که چه حرف ها داشتیم و نگفتیم

1

مصلای نماز جمعه: هیچکس مخالف سخنان امام جمعه محترم در دیدار با معاون عمرانی استاندار که ایشان بیان داشتند ( پیگیری احداث مصلی این شهرستان در سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، از مهمترین موضوع ها می باشد ) نیست. شهرستان 65 هزار نفری دهلران نزدیک به 20 سال می باشد که دارای امام جمعه و همیشه جمعه ها، نماز جمعه با شکوه تمام در مسجد جامع آن شهرستان برگزار می شود، هر چند بر همه ما واضح و روشن است که آن مکان برای خیل عظیم نمازگزاران روز جمعه کافی نمی باشد ولی اکنون که نزدیک به 2 سال از کلنگ زنی مصلای شهرستان می گذرد، بغیر از خاکبرداری آن، هیچ اقدام دیگری در آن انجام نشده است

سالهاست که شهر ما در انتظار داشتن مصلی نمازجمعه می باشد

شاید حدود 12 سال می شود که بنای ساخت مصلی بزرگ نماز جمعه در شهرضا گذاشته شده ولی تا بحال هیچ اثری از اتمام این طرح دیده نمی شود و به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است.

مصلای نماز جمعه که قرار بود در مرکز شهر ساخته شود و پذیرای مومنین و معتقدین به اسلام و  نظام و انقلاب باشد دچار ایرادات اساسی و مبهم است .

اولین ایرادی که می شود به آن گرفت مسئله مکان مصلی می باشد که در پرترافیک ترین و کم وسعت ترین خیابان شهر انتخاب شده که جای تامل و بررسی دارد و در صورت بهره برداری از این مکان، به جهت رفت و آمد و ورود و خروج وسایل نقلیه نمازگزاران با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.

-      ثانیا،این مصلی در شرایطی مهیا شده است که زمین آن توسط خیرین و کمکهای مردمی طی این سالها خریداری شده است آنهم با خریدن خانه های اهل محل و وسعت دادن جهت مصلی، حتی در همین هفته های اخیر نماز جمعه بعد از سالها که نقشه کشیده شده است، توسط خود امام جمعه از مردم درخواست شد که جهت خریدن خانه ای در یک گوشه ی مصلی کمک کنند!!!! و این از دو جهت مورد بررسی است :

-       - در بین  خانه هایی که خریداری شده این مسئله دیده می شود که برخی از صاحبان آن با اکراه و خیلی سخت خانه ی خود را جهت این ساختمان فروخته اند که حتی اگر یک صاحبخانه با عدم رضایت اینکار را کرده باشد جهت امر نماز جمعه و نمازگزاران اشکالاتی بوجود می آید.

-      - مصلی در واقع یک مکان برای نماز جمعه است که بهتر بود با انتخاب زمینی از اراضی شهر که در قبال آن هزینه ای پرداخت نشود مهیا می گردید که پول خیرین در جهت ساخت و ساز آن خرج می شد و این ابهامات در اصل مصلی پیدا نمی شد.

-      - در بحث فنی و معماری این مصلی به گفته ی کارشناسان ایراداتی دیده
می شود و احتیاج به دوباره کاری هست. (تا همین قسمتی که ستونهایی زده شده و سقفی برپا شده است)

-      - مسئله دیگر اینکه ما اصلا عزم جدی و مستمر و کارگشا از امام جمعه و .... نمی بینیم که این مصلی ساخته شود وبا این حال باید گفت ، چرا هنوز از مردم در نماز جمعه پول گرفته می شود که نوعی آبروریزی می باشد.

- مسئله دیگر اینکه اگر این مکان مورد بهره برداری نیست و حالا به اشکالات آن رسیده ایم، پس بهتر است فکری اساسی وجامع، هم برای این ساختمان ناقص و هم برای جایی جهت مصلی بشود.

مسئله ای که بیشتر به چشم می خورد، مسئله مدیریت این طرح است که به شکلی محسوس ضعیف و بی برنامه است و تا به حال جز هدر رفتن هزینه هایی که انجام شده حاصلی نداشته است.

 



[ شنبه 96/12/19 ] [ 3:0 عصر ] [ محمد جواد رهائی ]

نظر