کد ِکج شدَنِ تَصآویر

.
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزار حرف نگفته

...ما همیشه عاشق آدمهای شگفت انگیز و با شکوه هستیم. هزار حرف داریم برای شان. اما وقتی در برابرشان قرار می گیریم ، انگار قفل بر زبان مان می زنند. اختیار از ما سلب می شود، سکوت می کنیم و غرق در حضور آنان،مست می شویم و درست زمانی که می روند یادمان می آید که چه حرف ها داشتیم و نگفتیم

حاج آقا مهدی امامی و مردم شهرضا

حاج آقا مهدی امامی

پیکر پاک عالم ربانی حاج سید مهدی امامی در مراسمی باشکوه و خیره کننده  بر روی دستان مردم شهر تشییع شد و در جوار امامزاده شاهرضا دفن شد. با اینکه روز کاری هفته بود و علی رغم اینکه برای فوت این «عالم متقی و سید بزرگوار» عزای عمومی اعلام نشد، باز هم اطراف مسجد جامع شهر و میدان تاسوعا،آکنده از مردم عزاداری بود که برای وداع با «حاج آقا مهدی» بی تابی می کردند.عده زیادی از مردم شهرضا و دیگر شهرها که به «حاج آقا مهدی» عُلقه ای داشتند خودشان را به تشییع و تدفین و ترحیم ایشان رساندند.

در جای جای شهر و در مقابل هر اداره و نهادی، بنری منقش به تمثال زیبای ایشان که گویای «بزرگواری این مرد عزیز نسبت به  مردم شهر» بود، خود نمایی می کرد.

حاج آقا مهدی امامی از شاگردان عارف والامقام حاج آقارحیم ارباب بودند. از ایشان، شب زنده داری، زهد و تقوا و بی اعتنایی به دنیا در اذهان مردم مانده است. روحانی وارسته ای که 70 سال ملبس به لباس پیامبر(ص) بود و از هیچ کوششی در جهت دیانت و اعتقاد مردم دریغ نمی کرد یا در راستای رفع مشکلات همه ی مردم شهر و مراجعین اش دلسوزانه قدم برمی داشت و گره کسی را تا باز نمی کرد، آرام نمی گرفت.. حاج آقا مهدی، عزیز و مورد وثوق بازاریان و مردم بود و هر چه می توانست از این اعتبار خود در مسیر رفع و گره گشایی مردم بهره می برد اگر از یک طریق نمی توانست، با اصرار به درهای دیگر مراجعه می کرد و تا حصول نتیجه و شادی دل نیازمند، دست بردار نبود و او همه ی اینها را ذخیره ی آخرتش می کرد؛ گویی که زنده بودن را و دیندار بودن را فقط در این امر می دانست که به امور بندگان خدا رسیدگی کند. جوانی را شنیدم که در کمتر از یک هفته، هم کارش را و هم همسرش را به واسطه ی حاج آقا بدست آورده بود. یا چه بسیار افرادی که با وساطت ایشان بدهی شان مرتفع  شده بود و هزاران مورد آشکار و نهان دیگر که گفتنش برای خوانندگان و مردم شهرضا تکرار مکررات است. این اخلاق حاج آقا مهدی بر کسی پوشیده نبود و با فوت ایشان همگیِ مردم یاد خدماتش افتادند و مشکلاتشان را یاد آور شدند که به دست او حل شده بود.

اما! مسلم است که جهات متعددی از وجود ایشان مکتوم است. از جمله:

-علم ایشان که گفته می شود که تدریس دروس حوزوی حاج آقا مهدی در رسائل و مکاسب در تمام استان اصفهان مسلط ترین تدریس بود،

-یا ظلم ستیزی این مرد بزرگ که در راستای زندگی مجاهدانه اش اولین معممی بود که روی منبر رسول الله(ص)، بر سر حکومت طاغوت و شاه ملعون فریاد کشید و مردم شهر را از جنایات کثیف او آگاه کرد و در پی این سخنرانی های آتشین و کوبنده اش، در اصفهان زندانی شد،

-یا منبرهای پر مغز و معرفتیِ ایشان آنچنان بیدار کننده بود که هنوز هم از ذهن قدیمی های قمشه فراموش نشده است،

-یا اینکه در طبع شعر ید طولایی داشت  و اشعارش مشکل گشای مسائل عرفانی عرفا بود؛ و دیگر مواردی که  بر همگان مخفی مانده است)گفتگو با حضرت آیت الله نجفی)

اگر چنین جمعیت عظیمی بعد از سالها به بدرقه او آمد و راهی دیار ابدی اش کردند، رمزی داشت و آن رمز، فقط و فقط ایمان والا و مردم داری اش بود، چرا که در همه ی این سالها هر کسی چه متدین و غیر متدین، زن و مرد، پیر و جوان همه و همه دل مآبانه حاج آقا مهدی را دوست داشتند و به او احترام می گذاشتند و تابلوی افتخار اسلام و لباس پیامبر(ص) بود.



[ شنبه 94/3/16 ] [ 9:9 صبح ] [ محمد جواد رهائی ]

نظر