کد ِکج شدَنِ تَصآویر

.
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزار حرف نگفته

...ما همیشه عاشق آدمهای شگفت انگیز و با شکوه هستیم. هزار حرف داریم برای شان. اما وقتی در برابرشان قرار می گیریم ، انگار قفل بر زبان مان می زنند. اختیار از ما سلب می شود، سکوت می کنیم و غرق در حضور آنان،مست می شویم و درست زمانی که می روند یادمان می آید که چه حرف ها داشتیم و نگفتیم

دولت مردم را از بهشت دور می کند!!

دولت مردم را از بهشت دور می کند!!

سخنگوی دولت یازدهم گفت: “قانون بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت محترم قبلی بدون توجه به این اعتراضات آن مصوبه را اجرا می‌کرد، ولی ما مقید به قانون هستیم و نمی‌توانیم و در واقع اختیار نداریم که ساعات کار را تغییر دهیم”!
سخنان نوبخت موجب اعتراض کارمندان دولت و اقشار مختلف مردم مومن و روزه دار کشورمان شده است. موضوعی که کاملا با اصول مدیریت غربی سازگار است و کوچکترین شباهتی با اصول و مبانی حکومت اسلامی ندارد. در حکومت اسلامی باید تمام تسهیلات لازم برای دینداری مردم فراهم گردد و تسهیل کار در این ماه همان توصیه ای است که پیامبر اعظم علیه السلام در خطبه شعبانیه بیان داشتند و فرمودند:
«وَ مَنْ خَفَّفَ فِى هَذَا الشَّهْرِ عَمَّا مَلَکَتْ یَمِینُهُ خَفَّفَ اللَّهُ عَلَیْهِ حِسَابَهُ»
هرکس در این ماه کارهای مستخدمان خود را سبک گرداند، خدا در قیامت حساب او را آسان کند. یا امام سجاد علیه السلام در ماه رمضان بردگان را آزاد می کرد.
سوای مسائل دینی این کار مبنای قانونی هم دارد:
در بند سوم اصل چهل و سوم قانون اساسی آمده است: “تنظیم‏ برنامه‏ اقتصادی‏ کشور به‏ صورتی‏ که‏ شکل‏ و محتوا و ساعت‏ کار چنان‏ باشد که‏ هر فرد علاوه‏ بر تلاش‏ شغلی‏، فرصت‏ و توان‏ کافی‏ برای‏ خودسازی‏ معنوی‏، سیاسی‏ و اجتماعی‏ و شرکت‏ فعال‏ در رهبری‏ کشور و افزایش‏ مهارت‏ و ابتکار داشته‏ باشد.”
ای کاش این دولت توفیق آن را داشت که در ماه رحمت، تخفیفی برای کارمندان قائل می شد.
به هرحال عدم رعایت این اخلاق دینی و حکومت داری از سوی دولت بالطبع تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت. اثرات این بی تدبیری دولت ، بیشتر از هرکس به خود دولت بر می گردد و اقبال جامعه را از دست خواهد داد و نارضایتی مردم از دولتمردان و سیاستهای دولت را در بر خواهد داشت.
فرد روزه داری که در طول شبانه روز در ماه رمضان فقط 3 یا 4 ساعت فرصت خوابیدن دارد (11 شب تا 3 صبح) و بعد از اذان صبح باید مهیا شود برای کار و تلاش روزانه تا 4 عصر چه بازده کاری می تواند داشته باشد؟
از جمله اثرات سوء این تصمیم به چند مورد می توان اشاره کرد:
معمولا با تاخیر به محل کار خود می رسد.به خصوص در شهرهای بزرگ، که این خود نوعی بی نظمی به وجود می آورد.
اختلال در روند کارها و ماموریتها و بی نظمی در سیستم اداری ایجاد می شود. باوجود اینکه دولت گفته کارکنان از مرخصی استفاده کنند، وقتی همه ی کارمندان سر پست خود حاضر نباشند امورات محوله به آن کارمند که باید برای ارباب رجوع انجام دهد معطل می ماند و تاخیرو بلاتکلیفی برای مردم فراهم می شود.که نتیجه آن چیزی جز نارضایتی نفرت مردم ندارد.
کارمند روزه دار که فرصت استراحت و آرامش کافی نداشته باشد در ساعات کاری که در خدمت مردم است هیچ تضمینی بابت خوش برخوردی و سلامت رفتار در قبال مردم ندارد و همین باعث می شود که در فشار کاری خدای ناکرده اعصاب خود را نتواند کنترل کند و ممکن است ظلم یا اجحافی به مردم وارد شود و در نتیجه بی اخلاقی در ادارات دولت بیش از پیش ظاهر می شود.
کارمند روزه دار در ساعات پایانی با وجود ضعف و تشنگی عملا راندمان صفر دارد و جز اتلاف انرژی، آب ، برق و گاز در ادارات (که این هزینه ها هم بر عهده ی خود دولت است) ، نتیجه ای ندارد.
از همه مهمتر خطر بسیار محسوس این بی تدبیری، منتج شدن آن به سستی در دین و اهمیت ندادن به رعایت احکام روزه و روزه داری است و شاید بدتر از این به روزه خواری بیانجامد و این خود به لطف دولت بهانه ای می شود که روزه خواری رواج پیدا کند. دولت آگاهانه یا ناآگاهانه  تصمیمی گرفته که مطمئنا دین مردم را به خطر می اندازد و جامعه را از دین فراری می دهد و در سال مزین به عنوان فرهنگ، اینچنین مردم را از  تدین و انجام واجبات و ترک محرمات دور می  کند.

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید



[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 10:35 صبح ] [ محمد جواد رهائی ]

نظر