کد ِکج شدَنِ تَصآویر

.
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزار حرف نگفته

...ما همیشه عاشق آدمهای شگفت انگیز و با شکوه هستیم. هزار حرف داریم برای شان. اما وقتی در برابرشان قرار می گیریم ، انگار قفل بر زبان مان می زنند. اختیار از ما سلب می شود، سکوت می کنیم و غرق در حضور آنان،مست می شویم و درست زمانی که می روند یادمان می آید که چه حرف ها داشتیم و نگفتیم

رئیس جمهور حقوق دان!!

رئیس جمهور حقوق دان!! 

 

رئیس جمهور حقوق دان!!

راستی چه شرایطی بر یک فرد می گذرد که به این حال و روز منزجر کننده می رسد و در بین خودی و ناخودی بی حرمتی می کند.

این مطابق دستورات اسلام است؟ این مطابق با آموزه های یک «روحانی» است؟           رئیس دولت!..... تو را چه شده ؟

این چه طرز برخوردی است ؟ آنچنان حرکات دست و صورت و چشم نشان می دهی که مثل اینکه اینها ایرانی نیستند.

به قول آقای حسینیان نماینده مجلس: «حتی شاه وقتی با مخالفان خود صحبت می‌کرد به آنها نگفت به جهنم بروند بلکه گفت: پاسپورت بگیرند و به خارج از کشور بروند. در واقع این نوع ادبیات رئیس جمهور دیکتاتور مآبانه است که رئیس جمهور باید پرهیز کند.»آقای رئیس جمهور

رئیس جمهوری که داعیه ی حقوق دانی دارد، آیا باید اینگونه به حق آزادی بیان و انتقاد دلسوزانه ی مردم حمله کند؟

رئیس جمهوری که می گفت: «ما دهان کسی را قفل نمی زنیم» چگونه شده که هنوز یک سال از نوکری اش نگذشته خود را محق می داند اینچنین فریاد و عصبانیت بر سر مردم کشور بکشد.

رئیس جمهور باید بداند که 49% مردم به او رای ندادند!

اونهایی که دم از حقوق شهروندی و جامعه مدنی می زنند، آیا سزاست که به یک همشهری، هموطن و کسانی که باعث به قدرت رسیدن او شده اند بگوید «به جهنم برید». به هر حال بعضی از منتقدین او، حامیانش هستند...حتی اگر یک نفر باشد، اما در حالیکه او به یک طیف گسترده و دلسوز جامعه که از اوضاع نابسامان مذاکرات خبر دارند توهین می کند و این القاب زشت و زننده را به کار می برد. آقای رئیس جمهور دوران بی خبری و جهالت مردم گذشته است. دورانی که 10 سال بعد مردم می فهمیدند چه کسانی ،چه عملکردی داشتند و چه به سر کشور آورده اند.

بله،آنچه که واضح است درکارنامه ی این یک ساله ی دولت، هویداست که نتوانسته اوضاع جامعه را سر و سامان ببخشد و مهمتر از آن اینکه در مذاکرات هسته ای هیچ عایدی نداشته ایم و تازه به این رسیده اند که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد!  

چه فکر می کردند وچه شد؟! (البته دولت بیش از همه واقف هست و فقط سروصدای رسانه ای ایجاد می کند و ظاهر سازی که ما حامی حقوق ملت هستیم. شاید اهداف شان هم همین است که الان دارد رقم می خورد، یعنی تعلیق و فرصت از دست دادن و تمدید مذاکرات، که چه؟ انرژ ی هسته ای معطل بماند و فعالیت نکند و ...)

به هر حال این اوضاعی که ایجاد شده و باعث و بانی اش هم خود تیم دولت هست، به قول کارشناسان و حتی حامیان خودشان، دولتی ضعیف و بی برنامه و تنبل است و عملکرد مناسب نداشته است. حالا شرایط به گونه ای می شود که رئیس دولت در جمعی و محفلی که از هیچ چشمی به دور نمی ماند این حرفهای سخیف و توهین آمیز را می زند.

هیچگاه احمدی‌نژاد اینطور صحبت نکرد.... 

رئیس جمهور سابق وقتی از این ادبیات بی تکلف استفاده می کرد قدم در مسیر احیای عزت و اقتدار ملی و افزایش ضریب امنیت میگذارد. او این ادبیات قاطع خود را در مقابل دشمنان خارجی و دولتهای استعمارگر و خون آشام به کار می برد ، نه حتی ملت این دولتها.

 این حرفهای زشت کجا و آن کجا؟!

اصلاً قابل مقایسه باهم نیست. حالا تیتر روزنامه ها و سایتهای خبری شده که بله روحانی به ادبیات دولت قبل برگشته ! حاشا از این قیاس.

تمام عباراتی که  از احمدی نژاد جمع کردند و مثال آوردند که این همان ادبیات است، اولاً به تعداد انگشتان دو دست نمی رسد. ثانیًا عمده ی این حرفها در قبال زورگویی ها و خودخواهی های دولتهای خارجی بوده است و ثالثاً او از ضرب المثل استفاده می کرد و در مثل هم مناقشه نیست.

 لازم به ذکر است که او وقتی  برخورد قهری داشت، ما در کشور شاهد رشد و شکوفایی علمی و پزشکی بودیم و هر روز به دستاوردی جدیدتر دست پیدا می کردیم، نه این دولت که آمده امتیازاتی داده و ما هنوز دستاوردی از حقوق مان نداشته ایم و تازه اینکه در دادگاه لاهه بازهم بابت تخلفاتی که در دوران وزارت نفت خاتمی مرتکب شدند محکوم شدیم، یعنی چند میلیون دلار می دهند که اگر بدهند و بعد چند برابر آن را در مجامع بین المللی باید جریمه بدهیم.

بر این اساس جای بسی تامل دارد که ما در آینده تکلیف خود را بیشتر بدانیم...


اگر در خانه کس است، همین یک حرف بس است.

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید



[ چهارشنبه 93/5/22 ] [ 11:58 صبح ] [ محمد جواد رهائی ]

نظر